Sunday 2 June 2013

MENERIMA JAWAPAN SESEORANG DENGAN PERASAAN ATAU MINDA ..




Kebiasaannya tajuk ini berkaitan dengan pasangan yang tengah bercinta, bertunang , mahupun sedang rancak berbuih-buih mengenal satu sama lain. First perkenalan, mereka da rasakan sesuatu yang lelaki ini boleh terima perempuan ini dan perempuan ini boleh menerima lelaki ini. Dari perkenalan itu mereka da mula bertanyakan khabar sehingga suatu hari mereka da mula mengambil berat tentang diri masing-masing. selalunya pasangan yang masa ini masih bergelar kawan jika member mereka tanya siapa laki tu?? siapa girl tu ?? jawapan yang sama akan dijawab iaitu kawan rapat. Mereka mula bergurau dan masing suka akan perangai masing-masing.

Pada malam yang sunyi pada pukul 3 or 4 pagi mereka masih belum tido dan masih bermain sms 'biasa la an zaman sekarang'. kebiasaanya pada waktu sunyi macam ini mereka akan meluahkan perasaan masing-masing. Perempuan tanya pada laki tu awak suka saya tak ?? laki tu tanya soalan yang sama kepada perempuan tu awak suka saya tak?? sampai perempuan tu tanya dengan ikhlas kepada laki tu awak suka saya tak?? laki tu jawab dari first kita jumpa saya sudah start suka dekat awak .. perempuan tu tanya kenapa?? laki tu menjawab dengan nada yang ikhlas sebab saya da mula ambil risau tentang awak bila awak tak balas msj saya .. saya da mula cemburukan awak bila awak bersama dengan lelaki lain .. saya da lihat keihlasan hati awak yang saya boleh merima awak seadanya .. perempuan tu tanya awak sayang saya tak ??  laki tu jawab dari first kita jumpa saya da suka awak .. saya da start rindu awak .. dan saya secara automatik da sayang awak .. Laki tu bertanyakan soalan kepada perempuan tu awak nak tahu sesuatu tak?? perempuan tu tanya apa?? laki tu jawab saya tak boleh kehilangan awak .. laki tu tanya awak sayang saya tak?? perempuan tu tak jawab .. laki tu tanya lagi .. perempuan tu masih tak jawab .. dan perempuan tu jawab nanti awak akan tahu juga ..



Mereka still bersama .. mereka tak anggap yang mereka ini pasangan kekasih tetapi mereka menganggap perempuan itu bakal isteri kepada lelaki tu dan lelaki tu bakal suami kepada perempuan itu .. ada masa mereka berguh .. ada masa mereka bahagia .. itu semua dugaan untuk menguji pasangan masing2 .. Ada satu masa mereka di uji dan bergaduh besar . Hanya perkara kecil iaitu apabila lelaki tu tanya sayang saya tak? perempuan tu jawab perluka jawab .. laki tu tanya sayang saya tak .. perempuan tu jawab tak.. lelaki menerima jawapan dengan perasaannya yang kecewa tanpa memikirkan apa-2 .. mereka sering bergaduh disebabkan ini namun masih kekal kerana kekuatan ukwah itu .. ada satu hari ditanya lagi l;aki tu kepda perempuan itu sayang saya tak?? perempuan tu menjawab perlu kea menjawab soalan ini hari-2 .. lelaki tu menerima jwapan dengan perasaan kecewa.. adakalanya perempuan itu hanya berniat untuk bergurau tetapi lelaki itu menerima dengan perasaan tanpa berfikir dulu .. gurauan itu jadi bahan pergaduhan lagi .. belajarlah dari kesilapan .. kadang-kadang perasaan itu perlu dikawal oleh minda .. dan kadang-kadang minda itu perlu disusuli oleh perasaan ..

No comments:

Post a Comment

arkid tulisan buruk moshibot