Saturday 29 June 2013

Kenapa lelaki Suka buat perkara yang Perempuan tidak suka

                                        

Lelaki ini pendirian dia kuat. Kaya dengan egonya, ada sebab mengapa lelaki begini terhadap perempuan. Lelaki dengan lelaki lain egonya, lain pendiriannya. tiada ego. sentiasa share dengan kawannya.

Kenapa lelaki suka buat perkara yang perempuan tidak suka. kenapa lelaki ego sedangkan perempuan tidak suka. Lelaki pun ada perasaan seperti perempuan tetapi lelaki tidak tunjuk seperti perempuan tentang perasaannya, bila lelaki sakit hati dia diam, bila lelaki ada masalah dia diam, bila lelaki inginkan wanita memahaminya dia diam tidak tahu buat apa-apa2.. ini ego lelaki yang perlu perempuan tahu. Bila perempuan cakap something dia tahu yang perkara itu salah dia tak bagitahu sebabnya dan hanya diam. lelaki akan tetap dengan pendirian dia tetapi perempuan cakap lelaki ego. lelaki rindu , sayang terhadap perempuan. tetapi tidak mengucapkannya kerana egonya. ada sebab dia lakukan begitu. di taknak awak bosan bila ungkapan sayang terlalu awal diungkapkan, dia taknak awak bosan dengan perkataan rindu bila hari-hari diungkapkan. dia tak sesuatu yang istimewa jadi biasa.
Perempuan suka bila lelaki yang send mesej dekat dia dahulu tetapi lelaki tidak suka send mesej dahulu, ini perkara perempuan yang tidak suka tetapi lelaki selalu lakukan. ada kaitan dengan ego lelaki juga. Perempuan nak lelaki amik berat tentangnya tetapi pada satu masa lelaki pun nak perempuan amik berat tentangnya. kedua-dua ego bila ego bertembung ego akan jadi pergaduhan. Ini akan jadi kes siapa yang perlu pujuk siapa. kebiasaanya lelaki yang mengalah. kenapa masih cakap lelaki egonya lebih tinggi dari perempuan sedangkan perempuan pun ada egonya.
kenapa lelaki suka cemburu terhadap perempuan. Perkara ini merupakan salah satu perkara yang perempuan tidak suka. Ini kerana perempuan tidak suka lelaki terlalu cemburu terhadap mereka. Ini kerana mereka ingin kebebasan. Ada sebab mengapa lelaki bersifat bergini dia tak seorang perempuan itu rapat dengan lelaki lain. walaupun kawan biasa. tetapi akan wujud satu perasaan mengingati iaitu rindu bila da timbul rindu satu perasaan akan timbul iaitu sayang. jika da sayang lelaki yang menghalang dia rapat dengan lelaki lain ini akan kehilangan sayangnya oleh perempuan itu. Lelaki sayang akan perempuan sebab itu dia halang dan nasihat kepada perempuan tentang ini. Lelaki sayang akan perempuan sebab itu dia tak nak mereka terlalu rapat takut perempuan itu jatuh cinta dengan orang lain. Lelaki paling takut perempuan hilang dan tinggalkan dia sebab itu dia jaga. tetapi egonya yang membuatkan perempuan tidak tahu. Ingatlah lelaki yang tidak menghalang perempuan bersama dengan orang lain mungkin lelaki pun tidak mahu perempuan halang lelaki bersama dengan perempuan lain.

No comments:

Post a Comment

arkid tulisan buruk moshibot