Wednesday 31 July 2013

Sepi diri tanpa orang yang kita sayang

Cute Baby - babies Photo

Saat waktu sunyi datang tanpa diduga saat itulah segala fikiran merancau dan terasa diri delanda sepi dan keseorangan. Sunyi tatkala mengingatkan seseorang yang pernah kita sayang meninggalkan kita.. sunyi tatkala teringat sseorang secara tiba-tiba.. dan pada saat ini kita keseorangan hanya melihat bulan dan bintang di langit yang terbentang luas.. Bila kita lihat bulan kita akan terfikir bagaimana jika tiada bintang disisi bulan mesti saat itu bulan akan rasa sunyi dan manusia yang melihatnya juga kelihatan sepi memandang bulan. tatkala bulan mengambang ditemani kicauan burung dan kekacaun bunyi anjing dan serigala mesti diri akan terfikir rasa seram sejuk mekikirkan ke arah yang berlainan. Kadang-kadant pada saat itu kita akan berlari sekuat hati dengan sendirian. Seperti dikejar masa dan bayang.

Sunyinya diri ini tanpa orang yang kita sayang. Itulah yang selalu bermain di fikiran jika keseorangan. Kadang-kadang mengingatkan kenangan dengan orang yang kita sayang atau pernah sayang seorang diri. Mulut cakap dekat hati aku merinduindia.. hati mejawab aku menyangi dia tapi diri ini tak mampu berbuat apa2 jika itu takdirnya. Namun kita tak tahu takdir kita bagaimana .. kita sendiri yang perlu jalaninya . Adakah jalanya berliku.. adakah jalannya lurus.. atau jalannya u-turn.
Kadang-kadang kita fikir dan kita tekad kita akan dapatnya kembali.. menunggu dia.. merindui dia tapi semua itu dia tidak tahu.. dia seolah menyakiti kita tanpa dia sedar kerana dia ingat kita OK kerana dia ingat kita ni bahagia tapi sebaliknya..

Bila keseorangan berbagai diri ini akan fikir banyaknya fikiran negatif berbanding positif.. cuba untuk mengungkapkan sesuatu padanya yang lama pendam tapi seperti  tidak diizinkan. Semua ini terpisah dek kerana waktu .. setelah lama waktu berputar bulan meningatkan kembali tentang kita.. adakah sekian lama ini dia rindu seperti kita rindu dia.. dia masih sayang kita seperti kita sayang dia.. semua persoalan ini seperti ditulis di atas kertas hitam.. bagaimana jika burung terbang dwngan sebelah syapnya patah.. mungkn ia tak mampu terbang sehingga sayapnya sembuh..

No comments:

Post a Comment

arkid tulisan buruk moshibot