Monday 15 July 2013

First bermain bowling

                                                   

first seseorang itu melakukan sesuatu mesti akan tinggalkan benda yang pahit dan melucukan . this time akan mengumpulkan segala perlakuan pahit dan melucukan bila first main bowling. bowling ni nampak jea senang nak main. tengok orang amik bola terus lontar dan strike, tapi banyak teknik juga nak strike, dari segi pemilihan bola bowling, dan cara atau teknik lontaran, banyak lagi teknik dalam bowling ini.

First main bowling mesti bola bowling itu masuk dalam longkang. benda ini kadang-kadang yang lama dah main pun akan lontar bola masuk longkang, tapi ada yang first main terus strike. pastu go to longkang selalu.



First main bowling mesti bola bowling termasuk lane orang lain punya. semangat sangat bila nak main dan terlalu kuat hendak baling atau lontar bola bowling ini sampai terbaling dan masuk lane orang lain dan terkena pin orang. salah satunya sebabnya ialah pemilihan bola yang terlalu ringan dan baling dengan daya yang kuat diturut teknik yang salah menyebabkan bola melambung dan termasuk lane sebelah. iaitu lane orang lain punya.



First main bowling kadang-kadang lontar bola sampai terjatuh. kadang-kadang orang yang pro pun banyak terjatuh waktu lontar bola tapi majoritinya orang yang baru bermain bowling. Kadang-kadang bola itu terlalu berat n sewaktu nak lontar jari tersangkut dalam bola -> terus terjatuh.



First main bowling mesti bola terlepas dari tangan atau terlepas baling. 



First main bowling mesti pelbagai gaya dan cara lontaran kita akan lakukan.
contoh; Fails

 





 





No comments:

Post a Comment

arkid tulisan buruk moshibot