Monday 8 July 2013

negara yang berbelanja besar dalam International Tourism


Pasaran sumber pelancongan telah berubah secara dramatik sejak sedekad yang lalu. China, Russia dan pasaran baru muncul yang lain melonjak kepada kedudukan pertama, dari segi perbelanjaan pelancongan. Perbelanjaan China pada perjalanan ke luar negara mencecah AS $ 102 bilion setahun. Walau bagaimanapun, pasaran sumber pelancongan yang paling tradisional juga telah menunjukkan pertumbuhan yang positif pada tahun 2012. Pelancongan-Review.com dengan kerjasama IE Business School, pembekal yang paling komprehensif + Program Pengurusan Pelancongan, memperkenalkan negara yang membuat  perbelanjaan besar bagi pelancongan di seluruh dunia.

1. CHINA ($102 BILLION)

Statistik telah secara konsisten meletakkan China di barisan hadapan sebagai salah satu daripada pasaran pelancongan yang berkembang pesat di dunia. Ini sebahagian besarnya disebabkan oleh sekatan dikurangkan terhadap industri pelancongan di negara itu, perbandaran dipertingkatkan, dan peningkatan dalam pendapatan boleh guna. Ini adalah sebahagian daripada faktor-faktor asas yang telah membawa kepada pertumbuhan dinamik dalam bilangan pelancong China yang berlaku di perjalanan antarabangsa. Dari tahun 2000 hingga 2012, bilangan ini telah meningkat 10000000-83000000 dan penyelidik masih meramalkan pertumbuhan pada tahun-tahun akan datang. Oleh itu, wang yang dibelanjakan oleh pelancong China di luar negara telah meningkat dengan ketara. Adalah dianggarkan bahawa pelancong China membelanjakan kira-kira $ 102.000.000.000 pada tahun 2012 untuk pelancongan, melompat 40% dari tahun 2011 apabila ia berjumlah US $ 73 bilion.


2. GERMANY ($83.8 BILLION)

Sebagai kuasa ekonomi di Eropah, Jerman membelanjakan hampir $ 83.8 billion setiap tahun dalam pelancongan. Sama seperti ramai orang Eropah yang lain, Jerman telah menyesuaikan gaya hidup ostentations dan standard hidup yang tinggi. Mereka kini salah satu daripada yang berbelanja terbaik di dunia dari segi perjalanan antarabangsa. Tahun demi tahun, bilangan rakyat Jerman yang mengambil perjalanan merentas sempadan semakin meningkat. Pada tahun 2012 tiada perubahan di destinasi percutian keluar atas Jerman ': Austria sekali lagi mengambil tempat pertama (bahagian pasaran 17%), diikuti oleh Sepanyol (16%) dan Itali (13%).

3. USA ($83.7 BILLION)

Amerika yang dikenali sebagai salah satu daripada berbelanja besar apabila ia datang kepada perjalanan antarabangsa. Pada tahun 2012, 57.7 juta pelancong Amerika Syarikat (3% pada 2011) pergi untuk bercuti. Kira-kira satu pertiga daripada Amerika pelancong melawat Mexico. Destinasi lain disasarkan oleh Amerika adalah Canada menerima hampir 12 juta pelancong dari Amerika Syarikat tahun lepas. Selain daripada kedua-dua negara, negara-negara Eropah mewakili destinasi pelancongan yang paling popular ketiga untuk pelancong Amerika dengan kira-kira 11 juta pelancong (4% pada 2011).

4. UNITED KINGDOM ($52.3 BILLION)

Warga British menganggap perjalanan dan pelancongan yang sangat penting. Ini adalah sebab mengapa mereka kini dianggap sebagai salah satu yang berbelanja besar dalam pelancongan antarabangsa. Perbelanjaan pelancongan dari UK telah berkembang pesat meningkat sebanyak 4% pada tahun 2012. Memang begitu, Britain telah dapat mengekalkan tempatnya di atas sebagai salah satu pasaran sumber utama.

5. RUSSIAN FEDERATION ($ 42.8 BILLION)

Ia tiada rahsia lagi bahawa Rusia merupakan salah satu ekonomi paling pesat berkembang di dunia. Selepas zaman Soviet, Rusia telah mengalami peningkatan mendadak dalam pelancongan - baik tempatan dan antarabangsa. Pada tahun 2012, negara menyaksikan peningkatan perbelanjaan pelancongan kepada hampir $ 43 billion (32% pada 2012). Angka ini melonjakkan negara ini menjadi salah satu yang terbaik dari segi perbelanjaan pelancongan antarabangsa.

6. FRANCE ($38.1 BILLION)

Setakat ini, Perancis kekal sebagai salah satu negara yang paling kerap dilawati di seluruh dunia. Lebih 10 juta pengunjung pergi ke Perancis setiap tahun. Walau bagaimanapun, ini tidak bermakna bahawa Perancis tidak pergi ke negara-negara lain. Warga Perancis menghabiskan banyak wang ke luar negara. Walau bagaimanapun, Perancis mencatatkan penurunan yang ketara dalam perbelanjaan pelancongan antarabangsa - ia turun sebanyak 6%.

7. CANADA ($35.2 BILLION)



jika satu perbincangan tentang berbelanja pelancongan ini, tidak boleh lengkap tanpa menyebut Kanada. Kanada kini sedang menikmati perjalanan lebih berbanding sebelum ini. Datang dari ekonomi yang bertambah baik, sebahagian besar rakyat kini mampu untuk melancong ke luar negara dan menghabiskan wang mereka. Ini telah meletakkan Kanada pada barisan hadapan negara-negara dengan perbelanjaan yang stabil dan kukuh pada pelancongan. Sejak dua tahun yang lalu, perbelanjaan telah meningkat sebanyak 20% mencapai $ 35.2 billion


8. JAPAN ($28.1 BILLION)


Perbelanjaan Jepun pada pelancongan antarabangsa dan pelancongan telah mencapai mencecah $ 28.1 billion. Sebagai kuasa ekonomi utama, negara ini telah menyaksikan peningkatan mendadak dalam perjalanan keluar. Walaupun pertikaian yang sedia ada dengan China dan banyak gempa bumi, Jepun kekal sebagai kuasa untuk menghitung apabila ia datang kepada pelancongan antarabangsa dan pelancongan. Rakyat Jepun kebanyakannya menyatakan bahawa krisis ini tidak akan menjejaskan perjalanan mereka merancang tahun ini - satu pelan 21% stabil untuk perjalanan ke luar negara yang lebih dan tidak berubah 54% akan pergi kira-kira yang sama. Secara keseluruhannya, pakar-pakar meramalkan pertumbuhan 3% untuk perjalanan keluar Jepun tahun ini.

9. AUSTRALIA ($27.6BILLION)

Australia terkenal dengan hidupan liar dan tarikan pelancongan yang besar. Juga, Australia adalah antara yang berbelanja dalam pelancongan antarabangsa apabila ia datang kepada pelancongan. Dengan ekonomi yang kukuh, tidak ada keraguan bahawa masa depan pelancongan keluar Australia adalah cerah. Aktiviti ekonomi dijangka berkembang kira-kira tiga peratus dalam tempoh dua tahun akan datang, keyakinan pengguna adalah positif; kadar pengangguran dijangka kekal rendah.

10. ITALY ($26.2 BILLION)

Itali juga merupakan beberapa anatra negara yang berbelanja pelancongan terbesar di dunia. Walau bagaimanapun, sementara negara-negara Eropah seperti Belgium, Austria, Sweden dan Belanda menjana pertumbuhan yang kukuh dalam perjalanan keluar pada tahun 2012, Itali menunjukkan sedikit penurunan dari segi perbelanjaan pelancongan antarabangsa.

No comments:

Post a Comment

arkid tulisan buruk moshibot