Wednesday 17 July 2013

perempuan benci jika cara mencintainya silap

user posted image

Kadang-kadang kita terlalu sayang dekat seorang perempuan itu sampai kita tak perasan yang kita uat dia sakit. Kita kawal dia kita taknak dia rapat dengan orang lain sebab kita sayang perempuan itu, kita tak suka dia terlalu sosial nanti dia lupa kita. Kadang-kadang tiada apa2 lagi da mengawal aktiviti seseorang perempuan itu. perempuan pun mengikut takut hilang lelaki yang kononnya terlalu mengambil berat, tapi caka ibu dan ayahnya tidak ikut. namusemua ini lelaki tak perasan yang lelaki sedang mengawal perempuan seperti menjinakkan haiwan liar. Perempuan benci jika cara lelaki mencintai perempuan sebegitu. itu silap terlalu mengawal.

kita jealous bila dia rapat dengan lelaki yang kita tak kenal. first jelez ini mampu membuat dia tersenyum, perempuan or lelaki faham bila ada perasaan jelez secara tiba-tiba ini mesti ada something iaitu sayang. bila jelez uat kali kedua banyak persoalan akan timbul pada kedua-dua pihak, semuanya kerana sayang, bila jelez kali ketiga akan mula gaduh. bila terlalu kerat jelez sampai bercakap dengan kawan sendiri pun jelez . ini da teruk. terlalu jelez dengan sidia kerap la bergaduh. silap cara mencintai perempuan sebegini. Perempuan benci jika cara mencintainya silap.

kadang-kadang susah lelaki nak mempercayai perempuan . bila lelaki tanya perempuan kadang-kadang perempuan pun sukar nak bagitahu terus-terang dan suka berahsia. walaupun hal yang biasa. lelaki menganggap benda yang biasa walaupun kecil penting jika ia dari orang yang dia sayang. Perempuan benci pada lelaki tidak percaya pada dia terutama orang yang dia sayang. perempuan nak lelaki percaya pada dia walaupun benda kita suruh dia cerita tapi di taknak cerita . dia minta percaya jea tapi salah lelaki tidak mempercayai perempuan. Perempuan benci jika cara mencintainya silap.

terlalu mencintai seseorang lebih daripada mencintai ibu dan ayah itu adalah tanda kiamat.
terlalu mempercayai sahabat lebih daripada ibu bapa ingatlah kiamat dah hampir.

nak orang sayang kita sayang la Allah dahulu.

No comments:

Post a Comment

arkid tulisan buruk moshibot